Már az újságot is hamisítják - Londonból jelentjük

Egy héttel ezelőtt a londoni pályaudvarokon az ingyenes METRO című újság kinézetére a megszólalásig hasonló „Metr0” újság osztogatásába kezdett mintegy ötven, METRO feliratú pólót viselő önkéntes. A zavart csak tovább fokozta, hogy a metr0.co.uk domain név alatt szintén az eredeti METRO újság honlapjára hasonlító portált hoztak létre.
 
A címében „O” betű helyett „0” számot tartalmazó újság és annak internetes verziója címlapján hozta, hogy a korábbi miniszterelnököt, Gordon Brownt szűkebb hazájába, Skóciába fogják toloncolni, ha az új koalíciós kormány bevándorlási szabályai hatályba lépnek. A cikk mellett egy manipulált kép is látható volt, amelyen két rendőr bilincsbe verve vezet el egy férfit, akinek arca helyére Gordon Brown arcát illesztették be.
 
Eredeti METRO újság"Kalóz" Metr0 újság
 
 
A METRO Nagy-Britannia harmadik legolvasottabb napilapja. Kiadója, a Daily Mail csoportba tartozó Associated Newspapers – jogi képviselője, a Bird & Bird nemzetközi ügyvédi iroda útján – még a „kalóz” verziók utcára kerülésének napján ideiglenes intézkedés iránti kérelmet nyújtott be az illetékes londoni bírósághoz. A kiadó kérelmében a METRO újság goodwill-jének és jó hírnevének sérelmére, valamint arra hivatkozott, hogy a „kalóz” újság és a honlap bitorolja védjegyeit.
 
Az illetékes bíró az este 10 órakor tartott tárgyaláson helyt adott a kiadó kérelmének, és ex parte eljárásban ideiglenes intézkedést hozott, amelyben megtiltotta a „kalóz” újság kiadását és terjesztését. Az eltiltó végzés másolata az ezen a linken olvasható (angolul).
 
Az eltiltó végzés meghozatalát követően kiderült, hogy a „kalóz” újság mögött valószínűleg „Press Action” nevű csoport áll, és a „kalózkiadás” része egy, a „mainstream médiában uralkodó rasszista és bevándorló-ellenes hozzáállás elleni akciónak”.
 
A METRO újság kiadójának jogi képviselői a hétvégén kézbesítették a végzést a valószínűsíthető alpereseknek. Az e hét hétfőjén tartott tárgyaláson az eljáró bíró hatályában fenntartotta az eltiltó végzést. Az ügyben eddig született beadványok és végzések ezen a linken olvashatók.
 
A brit Guardian napilap értesülése szerint az eltiltó végzést megküldték a „kalóz” újság online verzióját hosztoló amerikai tárhely szolgáltatónak, amely azonban nem szüntette meg a „kalóz” honlap elérhetőségét. Tény, hogy a metr0.co.uk alatti „hamis” tartalom még mindig elérhető.
 
Címkék: internet újság védjegy bírósági ítélet kalózkiadás ideiglenes intézkedés

A bejegyzés trackback címe:

https://eszerint.blog.hu/api/trackback/id/tr652141113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2010.07.09. 21:30:31

Ettől még sokan szeretnék látni, ahogyan Gordon Brownt elviszik Skóciába.

nagydanielendre 2010.07.10. 14:32:19

Az ehhez hasonló mediahack projektet szerintem paródiának számítanak és beleférnek a fair dealings doktrínába.